Followers

Monday, January 20, 2014

AL- QURAN.


بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

.
Assalamualaikum kepada semua pembaca yang menjengah blog ini. Harini sementara tengah free di library international Islamic college tetiba terdetik nak buat entry ttg fadhilat yang kita dapat daripada membaca Al-Quran iaitu kitab yang amat suci.
 
Banyak fadhilat jika  anda dapat mengamalkan dan mengekalkan untuk selalu membaca Al-Quran walaupun tidak memahami maksudnya.Namun adalah lebih baik jika kita cuba belajar untuk memahaminya. Jika masih di antara kita semua yang masih belum tahu membaca al-quran marilah kita bersama - sama memulakan langkah  .

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ

اقْرَ‌أْ بِاسْمِ رَ‌بِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿١﴾ خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿٢﴾ اقْرَ‌أْ وَرَ‌بُّكَ الْأَكْرَ‌مُ ﴿٣﴾ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿٤﴾ عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿٥﴾

“Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah, Yang mengajar (manusia) dengan perantaraan kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya.”
(Surah Al-Alaq, Ayat 1-5)
 
Berpegang teguhlah dengan kitab-Nya. Percayalah pada mukjizat dari Maha Esa. Semoga Allah SWT merahmati dan melapangkan hati kita semua agar sentiasa dapat membaca Al-Quran. Percayalah dengan izin Allah swt.
 
 
MUDAH-MUDAHAN SAYA DAN ANDA SEMUA SENTIASA MEMPERBAIKI DIRI DAN MENJADI DI ANTARA GOLONGAN AHLI SYURGA. AMIN,YA RABB .
 

No comments: